FAQ

Hier vind je antwoord op veelgestelde vragen. Kies je gebruikersrol (student, docent/opleider of beheerder) en vind zo snel een antwoord op je vraag.

Heb je geen antwoord op je vraag gevonden? Neem dan contact met ons op.

Student

Ik heb een vouchercode, hoe kan ik er nu mee aan de slag?


Voordat je begint, zorg dat je het volgende in je bezit hebt:

  1. Je gebruikersnaam en wachtwoord (heb je van je docent gekregen).
  2. De domeinnaam van je school.
  3. Open je internetbrowser, typ de domeinnaam in en kies 'Login als leerling'.
  4. Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in. Mocht er gevraagd worden om de servicevoorwaarden te accepteren, accepteer ze dan.
  5. Als je een vouchercode hebt voor een product, bijvoorbeeld Automotive Essentials, selecteer dan de optie ‘ik heb een voucher’ en klik op ‘OK’.
  6. Vul bij het veld ‘voucher’ de vouchercode in en klik op ‘OK’
  7. Je hebt nu toegang tot het lesmateriaal die jouw docent aan jou heeft uitgedeeld.
Je hebt nu toegang tot jouw lesmateriaal. Mocht jouw docent meer lesmateriaal uitgedeeld hebben, dan zul je nog meer toegangscodes hebben ontvangen. Je volgt dan exact dezelfde procedure als hierboven en vult de toegangscode bij de juiste productgroep in. Uitgebreide instructies voor het gebruik van vouchers vind je hier: https://www.electude.nl/voucherinstructies. Let erop dat je de juiste productgroep (zoals Automotive Essentials) gebruikt.




Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?


Jouw docent of opleider kan je wachtwoord voor je resetten. Neem contact op met hem of haar.




Ik kan me niet aanmelden bij Electude, wat nu?


Contacteer je docent of opleider. Hij kan controleren of je account goed is ingericht.




Ik heb een vouchercode, maar het lukt me niet om toegang tot mijn cursus te krijgen.



Dit kan meerdere mogelijke oorzaken hebben. Check het volgende:

  1. Check of de juiste code bij de juiste productgroep wordt ingevuld. Een vouchercode hoort bij een productgroep. Vul je hem bij een andere productgroep in dan werkt de code niet.
  2. Check of de vouchercode nog geldig is.
  3. Check met je docent of hij de lesstof goed aan jou heeft uitgereikt.
Let op: Een vouchercode kun je alleen voor een account en een specifiek product gebruiken. Als de code al door een ander account ingevoerd is, werk hij niet meer.
Neem contact op met je docent als je nog steeds problemen hebt.




Ik heb voor mijn cursus betaald maar geen vouchercode ontvangen.


Check je spam inbox, vaak komen de vouchers daar in terecht.




Kan ik een gekocht pakket/product terugsturen en mijn geld terug krijgen?


Je kunt een pakket/product binnen 30 dagen terugsturen, bijvoorbeeld omdat je niet het juiste product hebt besteld. De boeken dienen dan wel ongeschonden teruggestuurd te worden naar Electude en de vouchercodes mogen niet gebruikt zijn. Mail je factuur naar support@electude.nl. Na ontvangst van het betreffende pakket/product (in goede orde) zullen we het bedrag naar je crediteren.




Ik heb geen antwoord op mijn vraag gevonden, waar kan ik terecht?



Als je vragen of problemen hebt, neem dan altijd eerst contact op met je docent. Hij kan je helpen en indien nodig kan jouw docent contact opnemen met Electude.





Docent/opleider

Een van mijn studenten heeft zijn opleiding eerder beëindigd. Kan een andere student van zijn licentie gebruik maken?


Nee, licenties zijn persoonlijk en niet overdraagbaar.





Een van mijn studenten heeft een vouchercode, maar geen toegang tot zijn Electude. Hoe kan dat?


Dit kan meerdere mogelijke oorzaken hebben. Check het volgende:

  1. Check of je de lesstof goed aan de leerling/de groep hebt uitgereikt.
  2. Check of de vouchercode nog geldig is.
  3. Check of de juiste code bij de juiste productgroep wordt ingevuld. Een vouchercode hoort bij een productgroep. Vul je hem bij een andere productgroep in dan werkt de code niet.

Let op: Een vouchercode kan alleen voor een account en een specifiek product gebruikt worden. Als de code al door een andere student ingevoerd is, werk hij niet meer.




Een van mijn studenten heeft per ongeluk niet het goede pakket/product aangeschaft. Kan hij het gekochte pakket/product terugsturen en zijn geld terugkrijgen?


Een pakket/product kan binnen 30 dagen teruggestuurd worden. Daarvoor kan de docent of student contact met Electude opnemen. De boeken dienen ongeschonden teruggestuurd te worden naar Electude en de vouchercodes mogen niet gebruikt zijn. De bijbehorende factuur mail je naar support@electude.nl. Na ontvangst van het betreffende pakket/product (in goede orde) zullen we het bedrag naar de student crediteren.





Wat is het verschil tussen een cursus en een module?


Een module is een onderdeel van een cursus.





Hoe kan ik studenten toevoegen aan modules en cursussen?


Activeer het menu 'studenten' en ga naar de groep die je toegang tot een cursus wilt geven. Activeer dan het menu 'cursussen' en zoek de cursus die je wilt uitdelen. Sleep de cursus naar het menu ' studenten'. De cursus is nu uitgedeeld aan de groep die je eerder hebt gekozen. Op dezelfde manier kun je cursussen aan hele groepen, klassen of individuele studenten uitdelen. Het uitdelen van modules werkt op dezelfde manier.




Hoe kan ik studenten toevoegen aan een groep?


Studenten die niet in een groep ingedeeld zijn, vind je onder 'niet ingedeeld'. Je kunt de leerlingen vanuit hier in een groep slepen.




Waarom kan ik de profielen van mijn studenten niet aanpassen?


Neem contact op met de beheerder van je school. Hij kan je de nodige rechten geven.




Waarom krijg ik geen vragen van leerlingen binnen?


Neem contact op met de beheer van je school. Hij kan je de nodige rechten geven.





Beheerder

Wat is het verschil tussen beheerder en docent?


De beheerder heeft alle rechten. Dit houdt in dat hij alle instellingen en rechten voor docenten en studenten kan regelen. Een docent kan lesstof aan studenten uitreiken en op leerlingniveau acties uitvoeren.




Een student is eerder gestopt met zijn opleiding. Kan een andere student gebruik maken van zijn licentie?


Nee, licenties zijn persoonlijk en niet overdraagbaar.




Hoe kan ik single sign-on opzetten?



Zie gedetailleerde technische single sign-on instructies (Engels).




Hoe kan ik een SCORM-pakket installeren?


Zie gedetailleerde technische SCORM instructies (Engels).





© 2018 Electude Beheer B.V.

  • LinkedIn Social Icon